Du kan använda vårt klagomålsformulär om varorna inte fungerade när de anlände eller om de slutade att fungera under normal användning. Om produkterna var köpta från vår webbutik har kunderna rätten att skicka in ett klagomål inom 2 år från och med de tog emot produkterna. För vissa produkter kan det variera mellan 3 till 5 år. Du hittar hur längre under varje individuell produkt eller specifikt i användarvillkoren. Du kan läsa vilka fel och skador som täcks av klagomåls processen.
Vad man ska göra om man vill skicka tillbaka en produkt:
- Innan du skickar tillbaka produkterna för klagomål, kontakta oss genom detta kontaktformuläret från vår webbsida.
- Skriv ut och fyll i Etiketten, all nödvändig information finns på kvittot
- För att vi ska acceptera och reda ut klagomålet så måste du sätta klagomålet och den utskrivna etikett på paketet. Märk alla om du skickar tillbaka flera paket.
- Om du inte har möjligheten att skriva ut etiketten så kan du skriva direkt på paketet för hand.
- Om den här processen inte följs så kommer klagomålet inte att accepteras.
- Skicka paketet till: Packeta.de, ID 94877213, Schloßplatz 2, 086 48 Bad Brambach, Deutschland. Returadressen gäller inte för solcellspaneler på pall. Kontakta vår kundservice så kommer de att ordna med en upphämtning. Skicka inte paketet med postförskott.
- Vänligen skriv returkoden 91046333 på paketet som du skickar tillbaka vilket gör att vi kan spåra paketet bättre och behandla din förfråga snabbare. Returkoden används inte som retursedeln. Paketet ska fortfarande skickas till returadressen.