Vad gör jag om min beställning anlände skadad eller ofullständig? | Lampmani
Levý banner
Pravý banner
MENY
0 0 kr
999 kr mer att få gratis frakt mer att få gratis frakt
Kategori

Vad gör jag om min beställning anlände skadad eller ofullständig?

Om ett köp

Vad ska jag göra om det är något fel med min beställning?

Vid lätt deformation eller skada på ytterförpackningen, oroa dig inte för att acceptera din beställning. I de flesta fall är produkten oskadad - att inte acceptera en yttre skadad leverans innebär ofta en onödig förlängning av leveranstiden. Men det är viktigt att acceptera försändelsen med en invändning så att chauffören har ett register över att paketet hade skadad förpackning.

Om kunden, efter att ha tagit emot och packat upp paketet, upptäcker att någon produkt är trasig, sprucken eller skadad på annat sätt, är det viktigt att omedelbart anmäla skadan till den transporttjänst genom vilken försändelsen levererades till kunden. Den skadade leveransen måste också fotograferas så snart som möjligt. Det är nödvändigt att ta ett foto av transportetiketten, förpackningen (med detaljer om skadan), foder och skadat gods. Foton är en nödvändig del av att göra ett anspråk hos transportörerna eftersom klagomålet kommer att avvisas utan dem. Det är också viktigt att behålla förpackningen, fodret och det skadade/trasiga godset till slutet av reklamationsförfarandet eftersom de kommer att användas som bevis för att kräva skada hos transportören. Det är viktigt att kontrollera beställningens innehåll och fullständighet. Om försändelsen är ofullständig är det nödvändigt att rapportera denna information till oss inom 2 dagar efter mottagandet av försändelsen. Skicka oss all denna information (ofullständighet, skador + foton) via kontaktformuläret. Senare klagomål kommer inte att beaktas.

 

Vi rekommenderar att du gör följande när du tar emot din beställning:

Oroa dig inte över att ta emot ditt paket trots att utsidan är lite skadad. I de flesta fall är produkterna fortfarande oskadad. Om du inte tar emot ett sådant paket så får du en onödigt lång leveranstid.


Pall leverans

Om paketet är synligt skadat när du tar emot det, ta emot det med en "invändning" och notera skadan i transportörens fraktdokument. Skriv helst omedelbart ner en skaderapport med transportören och ta bilder på emballaget och det skadade godset. Anmäl paket- eller godsskadan till oss omedelbart och bifoga dina bilder. Om du hittar en skada efter du har packar upp godset behöver du ta bilder på det skadade godset och emballaget och omedelbart anmäla skadan till oss så att vi har möjlighet att reklamera transporten av godset och göra anspråk på skadan. Denna reklamation måste göras inom 7 arbetsdagar efter leveransen av varor, så kontrollera paketet omedelbart efter att du mottagit det och meddela oss om eventuella skador omedelbart.

Fråga vad som helst

Paulina

Vi hjälper dig med valet såväl som med tekniska problem.

00468437 370 43(Måndag-Fredag 08:00 - 16:30)

Fråga

Copyright © 1994 – 2024 Donoci s.r.o. Alla rättigheter reserverade. Info om personlig data bearbetning. i