Lampmani hör till de etablerade företagen inom e-handel, vilket visas av nyliga framgångar i tävlingar som ShopRoku 2023 under ledning av Heureka Group och Digital Heroes 2023, som presenteras av Forbes i samarbete med Google's tjeckiska filial. Att vi länge har varit bland ledarna i den digitala världen är ingen slump. Vi följer noggrant marknadsutvecklingen, försöker flexibelt svara på dess behov och innovera omedelbart.
Med den ökande efterfrågan på våra produkter och med ytterligare utvidgning av vårt sortiment under de senaste åren har behovet av större lagringsutrymmen ökat stegvis. Investering i ett nytt lager visade sig därför vara ett logiskt strategiskt steg.
Mer utrymme och automatisering av processer
Den lagerbyggnad som färdigställdes i oktober har en yta på över 9 000 m², och intill den en ny hall för 4 500 pallplatser med en höjd på 19 m kommer att ge företaget en betydande ökning av lagringsutrymmet och därmed möjlighet att hålla högre lager och reagera snabbare på efterfrågan.
Och inte bara det, tillsammans med den ökade lagringskapaciteten har Lampmani också introducerat ett nytt system mySTOCK® WMS (Warehouse Management System) av företaget Kvados a.s., som med hjälp av artificiell intelligens och maskininlärning kan optimera lagerprocesser. Deras automatisering kommer att göra varuuttag och förberedelse för transport till kunden mer effektiv. Därefter kan kunden njuta av sin order tidigare.
En resa genom Lampmani historia
Lampmani har varit på marknaden i 25 år. Under åren har det vuxit från ett lokalt företag till den ledande aktören inom online försäljning av belysning i Tjeckien, och de erfarenheter som samlats in hemma används också utomlands. Företaget har e-butiker inte bara i Tjeckien utan också i Slovakien, Polen, Ungern, Tyskland, Rumänien och i ytterligare 18 EU-länder.
För närvarande säljer de mer än 200 märken av belysning, har 50 tusen produkter i sitt sortiment, över 2 miljoner artiklar i lager och hittills har de framgångsrikt levererat över 4 miljoner beställningar till kunder från Blansko, där företaget kommer från och verkar.
Kunden kommer först
Vi inser att endast en nöjd kund kommer tillbaka, så vi lägger maximalt fokus på att erbjuda en översiktlig e-shop fylld med inspiration, en bekväm shoppingupplevelse och snabb och pålitlig leverans samt eventuell reklamation. Kundens behov och krav växer ständigt, och vi vet att genom att investera i deras tillfredsställelse kan vi positivt påverka vår företags framtida utveckling. Därför anpassar vi ständigt vårt sortiment efter kundernas aktuella behov och letar efter nya sätt att göra saker bättre, vilket utan tvekan kommer att underlättas av det nya lagret.