FAQ | Lampmani
Levý banner
Pravý banner
MENY
0 0 kr
999 kr mer att få gratis frakt mer att få gratis frakt
Kategori

FAQ

Fråga vad som helst

Paulina

Vi hjälper dig med valet såväl som med tekniska problem.

00468437 370 43(Måndag-Fredag 08:00 - 16:30)

Fråga

BESTÄLLNINGAR

Kan jag hämta produkterna själv?

Ja, du har möjligheten att plocka upp dina produkter om du först anordnar det med oss. Du kan hitta adressen där du kan hämta din belysning under kontakt på webbsidan.

 

Är det möjligt att se produkterna direkt i er butik?

Tyvärr inte. Belysningen förvaras i vårt lager och visas inte.

 

Kan jag betala med kort i er butik?

Ja, vi accepterar både kontanter och betalningskort.

 

Kan jag räkna med att produkterna alltid finns tillgängliga?

Tillgänglighet är ingen garanti. Vi kan endast approximera tillgängligheten då den påverkas av olika externa tillverkare. De flesta produkterna finns oftast tillgängliga i vår butik. Om de inte finns och det är ett problem med leveransen så kommer du att bli informerad om det.


Är det möjligt att beställa reservglas och andra reservdelar?

Du har möjligheten att köpa reservglas från de flesta tillverkarna. Vänligen kontakta oss via telefon eller epost för att få mer information om tillgängligheten av och priset på reservglas och andra reservdelar.


Hur lång tid tar leveransen?

När produkterna har lämnats över till PPL eller Czech Post (Česká pošta) så får du oftast din beställning nästa arbetsdag.


Kan jag lägga till nya produkter till en beställning som jag redan har skickat in?

Efter du skickat in din beställning kan du kontakta oss via telefon eller epost så kommer vi att lägga till produkterna i din beställning så länge paketet inte redan har skickats iväg.

PRODUKTER

Kan jag skicka tillbaka produkterna om jag inte är nöjd?

Ja, du kan skicka tillbaka produkterna inom 14 dagar efter du tog emot dem. Produkterna du skickar tillbaka måste dock vara oskadade, oanvända, och i deras originalförpackningar. 

Använd vårt formulär för att snabbt och enkelt lösa situationen.

 

Finns det någon garanti för belysningen?

Vi erbjuder en 3 års garanti trots att standardgarantin bara är 2 år. Garantin gäller alla våra produkter förutom glödlamporna.  

 

Kan ni ge mig en tryckt katalog och prislista med alla era produkter?

Alla våra produkter, och deras uppdaterade priser, finns listade på vår webbsida.

 

Vad är ljusintensiteten för energisparande lampor jämfört med klassiska glödlampor?

Ljusintensiteten för en energisparande lampa är fem gånger starkare än en klassisk glödlampa. Till exempel har är en 10W energisparande lampa samma intensitet som en 50W klassisk glödlampa.

LEVERANS

Hur fungerar leveransen?

Vi skickar vår belysning via PostNord eller PostNord PP. Valet är upp till dig.

 

Vad händer om jag inte är hemma när paketet levereras?

PostNord informerar alltid dig om leveransen i förtid. Om kuriren anländer när du inte är på plats vid leveransadressen så kommer de att försöka leverera paketet igen dagen efter. Om Czech Post kommer när du inte är på plats så kör dem tillbaka paketet till postkontoret och du kommer att kunna hämta paketet där i upp till 14 dagar.

 

BETALNINGAR

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Du kan använda Postförskott (betala med kontanter eller kort via PPL), Banköverföring, eller online med ditt bankkort.

 

När kommer jag att få faktureringsinformationen som krävs för att “betala i förtid”?

När vi har tagit emot och bearbetat din beställning så kommer vi att skicka en förskottsfaktura med faktureringsinformation direkt till din epostadress. Om du skickar in din beställning på en helg eller helgdag så skickas faktureringsinformationen ut kommande arbetsdag.  

 

Hur vet jag att mina pengar har kommit in på ert konto?

När du har betalat så kommer du att få ett mejl där statusen för din beställning övergår till “betald”.

 

Betalningen med mitt bankkonto misslyckades, vad ska jag göra?

Det är alltid bra att kontakta oss via telefon eller epost. Beställnings kan ändras till Postförskott eller så kan du betala i förväg med en Banköverföring.

 

KLAGOMÅL OCH ÅTERLÄMNINGAR

Var kan jag skicka in ett klagomål och var kan jag hitta dess status?

För att vi snabbt ska kunna hantera klagomålet rekommenderar vi att du använder vårt klagomålsformulär. Du kan också skicka in ett klagomål via telefon eller kontaktformulär.

 

Vad måste jag ha med i paketet när jag skickar tillbaka produkterna till er?

Lägg i en kopia av kvittot i paketet och ett brev som beskriver anledningen till varför du skickar tillbaka produkterna.

 

När jag tog emot paketet så upptäckte jag att produkterna var skadade. Vad ska jag göra?

Direkt efter du har packat upp produkterna så ska du rapportera skadorna till kuriren (PPL, eller Czech Post). Alla instruktioner för att skicka tillbaka skadade produkter finns listen på paketet.

 

Hur lång tid tar den här processen?

Våra teammedlemmar gör vad de kan för att hantera klagomål så snabbt som möjligt. Enligt lagreglerna har vi upp till 30 dagar att bearbeta dem.


Jag skulle vilja lämna tillbaka produkterna till er butik. Vad måste jag ha med mig?

Vänligen ta med dig produkterna och en faktura eller ett kvitto.


Är era produkter tillräckligt skyddade för att skicka dem via Czech Post eller en privat kurir?

Belysningen är inslagna och kommer i lådor med vaddering och cardboard för att förhindra skador.


Varför är vissa lampor markerade med “used”?

Helt användbar belysning är ibland markerad då vi har upptäck en mindre defekt. Ibland skickas dem utan orginal förpackningen och några av dem har visats upp i en butik.



Banner patička

Copyright © 1994 – 2024 Donoci s.r.o. Alla rättigheter reserverade. Info om personlig data bearbetning. i